Beyhude bir manifesto denemesi – İkinci Manifesto

2012 bittiğinde bu manifesto son halini almıştı.
İlham kaynağı tabii ki Cem Akaş‘ın 7 adlı kitabındaki Birinci Manifesto‘ydu.

 

– İlişkilerde Turan Taktiği sadece ön sevişmeyi başlatmak için kullanılmalıdır.

– İlişkide tarafların birbirinin başını döndürmesinin merkez kaç kuvvetiyle bir ilgisi yoktur. Olduğu kanıtlanırsa merkez kaç kuvveti ilişkinin sonuna doğru eksi sonsuza gider.

– İlişkilerde ağzının payını vermektense gönlünün payını vermek tercih edilmelidir.

– Kamusal alanlarda taraflar birbirini ağlatmamalıdır, buna ilişkinin kamusal alanı dahildir.

– İlişkilerde açılan bir yaranın kabuk tutma kat sayısı tarafların elinin kalem tutma kat sayısından düşüktür. Fakat bu kat sayı herhangi bir tercih formunda kullanılamaz.

– İlişkide bir tarafın diğerinin gelmesini istemesi dürtüsü, her zaman diğerinin gitmek istemesi dürtüsüne saygı duymalıdır. Saygı Japonya’da yenen bir yemek adı değildir ve fakat kıskançlık Japonya’da yenen bir yemek adı olmalıdır.

– Evlilikten kaçmak iki çorap az yıkayacağınız gerçeğiyle desteklense de, eğer bir yol gerçekten var ise o yolda yalnız yürümeyeceğimiz gerçeği ile de kösteklenmektedir.

– İlişkide bir tarafın diğerini gözlerinden ziyade elleriyle araması makbuldür. Ellerin işinin ehli olması tercih sebebidir.

– İlişki sırasında karşı tarafa tanınması gereken hareket alanı ilişkinin sonlanmasıyla fesih edilmemelidir. Hatta çoğu zaman fesih ertesi genişletilmelidir.

– Bir ilişki başka herhangi bir ilişkiye benzemez. Sadece bu hususta şampiyon olacağınız attığınız gollerden belli değildir.

– Kişisel kültürel tarihimiz mevzu bahis yanmak fiili olunca bunun bazen mesafeler bazen mektupların ucu için geçerli olduğunu bilse de öğrendiği şey aslında bunun bazen kalbin kendisi olduğudur.

– Yamanın tutup tutmadığını anlamak için suya bastığınız bisiklet lastiğinden çıkan kabarcıklar yamanın tutmadığını gösterirken, gündelik hayatta o tutmayan yamadan çıkan kabarcıklar içe doğru ilerler. Birikmesi halinde kalp krizine kadar yolu vardır.

– Kişinin olduğu ile olmak istediği arasındaki çelişki erozyonla başlayan bir özyıkıma götürürken ilişkide bu durum ketumlukla başlarsa doğrudan yıkıma götürür.

– İlişkilerde takometre yoktur. Bundan mütevellit hızını alan diğerine dönüp çok geride kaldığını ima ederse faul yapmış sayılır.

– Her ne kadar muzip bir dille yazılmış olsa da manifesto iki insandan bahsettiği için vasati 40 çöp hüzün barındırır.

– İlişki incelik işidir ama inceldiği yerden kopan da yine ilişkinin kendisidir.

– Mevzu bahis ilişkiyse her adem oğlu ve adem kızı yarımdır.

16 Ağustos – 18 Aralık 2012
Ayvacık, Çiftehavuzlar, Tatlısu, Kızıltoprak, Galatasaray

ikinci_manifesto

Bir Cevap Yazın